Konfiguracja SMTP w Drupalu 8

Jak skonfigurować SMTP na Drupalu 8?

Konfiguracja usługi SMTP poprawi doświadczenie użytkowników odwiedzających Twoją stronę, ponieważ dzięku temu wysyłane emaile z Twojej witryny (weryfikacja założenia konta, newslettery itd) będą dostarczone i nie oznaczone jako spam.

1. Stworzenie konta email w panelu hostingu

Stworzenie nowego konta email jest bardzo proste. Wystarczy znaleźć w panelu Twojego hostingu sekcję „Konta email” i wybrać opcję stworzenia nowego konta.

Konieczne będzie podanie:

  • adresu email – np. kontakt@twojadomena.pl
  • hasła dla konta

2. Instalacja modułu SMTP

Najczęściej użwanym modułem SMTP dla Drupala można znaleźć tutaj:
https://www.drupal.org/project/smtp

Wybierzmy wersję dla Drupal 8:

Kliknij na archiwum .tar.gz lub .zip by pobrać paczkę na swój komputer.

Następnie zaloguj się do panelu administracyjnego Drupala i wybierz sekcję Zarządzaj -> Rozszerz.

Zarządzanie rozszerzeniami Drupal

Kliknij w przycisk „Instalacja nowego modułu”

Instalacja rozszerzenia Drupal

i w kolejnym widoku możesz przesłać pobraną wcześniej paczkę modułu. Wskazujemy plik z paczką na naszym komputerze i zatwierdzamy instalację klikająć w przycisk „Instaluj”.

Wgranie paczki z modułem

Menedżer aktualizacji poinformuje nas o poprawnym zainstalowaniu modułu. Teraz wystarczy tylko wybrać „włącz nowo dodane moduły” aby zainstalowany moduł został włączony.

Menedżer instalacji Drupal

3. Konfiguracja modułu SMTP

Opcje konfiguracyjne modułu znajdziemy w sekcji „Zarządzaj -> Rozszerz”.

W tym miejscu znajduje się pełna lista zainstalowanych modułów.

W sekcji „Poczta” znajdziemy zaintalowany przed chwilą moduł „SMTP Authentication Support”. Przechodzimy do jego ustawień klikając w przycisk „Konfiguruj”.

Konfiguruj SMTP

W opcjach uzupełniamy Ustawienia serwera SMTP i Uwierzytelniania SMTP:

  • SMTP serwer – podajemy adres serwera poczty wychodzącej
  • SMTP port – zostawiamy port 25 chyba, że nasz hosting przy tworzeniu konta email sugerował użycie innego portu
  • Nazwa użytkownika – podajemy adres email utworzonego przez nas konta np. kontakt@idrupal.pl
  • Hasło – tutaj podajemy hasło dla konta

Ustawienia serwera SMTP

Poniżej jeszcze musimy podać adres nadawcy e-maila oraz adres pod wysyłkę testowego emaila.

Ustawienia serwera SMTP

Na koniec klikamy w button „Zapisz konfigurację”.

Gratulacje! Możesz teraz wysyłać emaile przez swoją stronę na Drupalu!